tirsdag 27. november 2012

Home Sweet Home

Vårt første hus

Tenk at når for første gang familen Lopez skal bo i et hus, så skjer det på den andre siden av jordkloden. Jeg som har ventet og drømt og klippet ut bilder fra interørblader i vente på mitt eget hus å innrede. Det blir nå under litt andre forhold enn det jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg, men det er fremdeles like spennende! 

Her bor vi!



Jessica er klar for å se sitt nye rom!
Vi tok over huset på onsdag og samme dag kom de  med lånemøblene vi skal få ha til containeren kommer (bare 10 dager igjen!). I løpet av et par timer hadde de satt opp hele huset med alt fra oppredde senger, til kjøkkenutstyr og utemøbler. Det var bare for oss å pakke ut kofforten igjen. Det var en helt ubeskrivelig deilig følelse å flytte ut av den lille leiligheten og inn til dette "palasset". Jeg kjente ikke hvor mye energi det hadde tappet meg å bo der, til vi flyttet inn her og jeg følte at nå kunne jeg endelig kose meg litt hjemme. Til nå hadde jeg aldri lyst til å være hjemme, men var på farten hele tiden. Denne uken har vi virkelig ikke hatt lyst til å gjøre noen ting, bare nyte det å gjøre ingenting. 

Magnus chiller'n i nytt hus


Det var tydelig av barna følte seg hjemme her også. Første dagen forsvant Magnus og Jessica inn på hvert sitt rom om var der i timesvis og bare koste seg med å få litt fred og ro fra hverandre. Det var nok hyggelig å dele for en liten stund, med disse to setter nok også pris på å ha sitt rom og sine ting i fred. Uansett har de nå blitt om mulig enda mer knyttet til hverandre og klarer å leke sammen uten at det alltid ender i slagsmål. Så da har vi nådd ett av målene i "Project Australia".

Sitrontre i hagen er luksus
Vi har jo bare bodd i leilighet tidligere og har vært veldig fornøyd med det. Der hadde vi alt vi trengte og mange fine områder i nærmiljøet. Jeg pleide å si at det positive med å bo i en leilighet var at vi derfor var ekstra aktive med å komme oss ut og gjøre ting. Nå ser jeg hvor utrolig deilig det er å bare kunne være hjemme en hel dag også. Sose rundt i pysjamas på søndagen, mens barna er ute i hagen og spiller fotball eller plukker sitroner. Vi valgte dette huset nettopp pga hagen og den store åpne kjøkken og stue løsningen. Vi har fått et kjempe stort fellesrom med plass til mange aktiviteter, i tillegg til at vi har 4 soverom, 2 bad, ett vaskerom, ett kontor og en peisestue som vi ikke vet helt hva vi skal gjøre med enda.... Huset er fra 1929, men har en påbygd del som gjør at det er stort og romslig. De har behold mye av den gamle sjarmen, men oppgradert det til dagens standard. Akkurat slik jeg liker det!! 

Første og siste Magnus gjør hver dag er å spille fotball ute i hagen!
Noen av tingene vi hadde i Norge har vi solgt eller gitt bort, slik at vi trengte å handle inn noen av møblene til det nye huset. Jeg har tenkt å ta noen bilder og vise alt frem når alle tingene er på plass.  Vi har shoppet litt her og litt der, men det jeg er mest spent på er spisestue bordet. Der har jeg vært litt "crazy" og bestilt et håndlaget bord av resirkulert materiale, laget av en colombiansk surferdude fra New York. Ingen skal kunne anklage meg for å være A4! Jeg kom over en annonse på den australske versjonen av Finn.no, hvor de hadde eksempler på bord de hadde laget tidligere. Jeg liker veldig godt den litt shabby stilen (alle som har vært på besøk hos oss vet jo hvor shabby vårt siste bord var... det satt jo nesten ikke sammen på slutten!) Men dette er da laget av gamle materialer, men er ellers som nytt. Så kan man også være med på å bestemme hvordan det skal se ut og får derfor et helt unikt bord. Jessica og jeg reiste derfor ut til Williamstown hvor No Surf Furniture holder til. Som navnet tilsier, så jobber de bare når det ikke er bølger.... Hvor kult er det?! Williamstown er som en søvning liten kystby, men fremdeles en del av Melbourne. Etter å ha funnet frem til shoppen deres hvor vi traff Dave og fikk se hva de hadde gjort og hva vi kunne lage for bord-budsjettet mitt, så var saken i boks! Jeg gleder meg stort til å se hva resultatet blir og  så langt har det vært en fantastisk prosess. 

Koselige Williamstown

I en liten bakgate 40 skritt denne vei, fant vi det vi lette etter! 


Nyter utsikten fra Williamstown harbour.

En liten tur til "the white house", dessverre var Barack litt opptatt den dagen.



Det samme tror jeg det var for JC, da han skulle få lov til å velge den grillen han ville ha til uteplassen vår! Vi er i allefall like strålende fornøyde med våre valg så langt, og grillen har vært i god bruk både til frokost, lunch og middag. Jeg mangler bare å få testet ut noen dessert varianter også, så kan vi leve utendørs resten av sesongen. Det kan være praktisk hvis det skal fortsette å være like varmt som i helgen, da vi nådde 34 grader på lørdagen. Da var det litt "utfordrende" å høre på at naboen koste seg i sin pool, mens våre lekte seg i vannsprederen.... men vi klager ikke! 

Egg på grillen? Why not!



For i dag var det 17 grader og pøsregn, så det forandrer seg fort her. Stakkars Jessica ble utstyrt med gummistøvler og etter noen timer forsvant regnet og solen dukket opp. Mens Jessica endte opp med å gå barbeint resten av dagen. Jeg har nå utstyrt Toyataen med en egen liten garderobe bak, slik at vi kan ha med oss alt fra regntøy, badetøy, ullsokker og solkrem. Alltid beredt! 

Til sist en liten oppdatering, hvis det var noen som lurte, så har jeg klart å komme meg opp til 4 av 5 grytidlig-morgen-bootcamp-timer. Ikke dårlig??!! Jeg hadde gyldig fravær på den ene, så jeg er ganske så fornøyd med det. Da jeg meldte meg på var jeg ikke klar over hvor stor fokus det var på resultatet av denne bootcampen. Vi skal nemlig følge en egen måltidsplan, kutte ut alt det vanlige og litt overraskende for meg, ta et før og etter bilde. Jeg er ikke like fokusert på den delen (burde kanskje vært det) men er mer opptatt at treningsbiten av opplegget. Det er jo nemlig litt dårlig gjort for disse stakkars menneskene i Australia, at julen kommer samtidig som bikini høysesongen! Jeg tror ikke dere der hjemme setter nok pris på at dere kan pakke dere inn i store dunjakker, samtidig som det tilbys god mat og drikke i festlige lag i en hel måned fremover. Så kos dere med det! Kanskje jeg kan klare å få opp motivasjonen de siste 4 ukene og legge ut et etter-bilde her på bloggen, men noe før-bilde blir det nok ikke å se!

Uansett, ha en strålende siste uke i November alle sammen og kos dere med førjulsforberedelsene!
   
Brevet til julenissen er hervedt sendt avgårde på sin lange ferd til Nordpolen

2 kommentarer:

  1. Hei igjen vennen! Gratulerer med nytt hus! Høres ut til å være midt i blinken:) Veldig gøy å lese bloggen din! Etterhvert som jeg følger deg og dere i bloggen går det mer og mer opp for meg at dere ikke er på en lengre ferie, men faktisk har flyttet!!!..,og at det også virker veldig riktig for dere. Vemodig og litt trist å tenke på, men samtidig så spennende, fascinerende og gledelig! Sender over varme klemmer fra kalde og snødekte nord (det er hvertfall snø her i Rælingen:) ) Hils så mye til dine kjære! Og du, legg ut bilde av bordet så fort du får det i hus. Har store forventninger;) Malin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei gode Malinvennen!
      Takk for at du legger igjen kommentar på det jeg skriver. Det er alltid så koselig å se at noen har lest og likt det jeg skriver. Håper alt står bra til meg deg og gutta dine. Koselig med snø til jul, men kanskje ikke så kalt som jeg leser at det er hjemme om dagen?? Jeg lover å legge ut nye bilder når alt er på plass i huset, siste beskjed var at det er klart i midten av neste uke. :)
      Ha en strålende helg kjære deg, så håper jeg å se flere kommentarer fra deg her ;)

      Slett